شکایت مخترع صندوق صدقات هوشمند وکارت های هوشمند در وسایل نقلیه عمومی از کمیته امدادامام و شهرداری تهران به دلیل تصاحب  طرح های این مخترع یزدی 



یزدفردا "مصطفی دهقان شیری  مخترع صندوق صدقات هوشمند  در این رابطه این گونه مشکل خود را طرح کرد که امید واریم با توجه ویژه مسئولین مشکل این نخبه یزدی حل شده و باعث بوجود آمدن روحیه و انگیزه در قشر نخبه کشور شود .
 اینجانب مصطفی دهقان شیری در سال 85 ایده خود را با عنوان صندوق صدقات هوشمند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد مطرح و موفق به ثبت ایده خود در چهارمین جشنواره ملی ایده های برتر شدم، که مدرک ان را در اختیار یزدفردا قرار داده ام .
 در تاریخ 23اسفند ماه 85 جهت ارائه طرح و پیاده سازی آن با همراهی یکی از اساتید دانشگاه ازاد اسلامی واحد یزد (استاد راهنما)  به اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه نمودم، که مورد استقبال گرم ان اداره واقع گردید.

 در چندین جلسه جزئیات طرح نزد رئیس اداره و آقای طباطبایی (مسئول ارتباطات مردمی) بررسی گردید
 قرار شد طرح اینجانب  در جلسه در تهران مطرح گردد. پس از بیان طرح اینجانب در جلسه ای در تهران توسط آقای طباطبایی قرار بر این شد که ما طرح را تکمیل و ارائه کنیم.
پس از چندین ماه تحقیق و بررسی موفق شدیم طرح کلی را جمع بندی و حتی موفق شدیم نظر یکی از بانک ها را جهت تامین اعتبار مالی آن کسب کنیم.
 اما هنگامی که ما طرح کلی را ارائه کردیم، کمیته امداد امام ارتباط خود را با ما کمرنگ و سپس این طرح را در سال بعد با همکاری یکی دیگر از شرکت ها اجرا و سپس آن را به نام خود مطرح نمود.
 این در حالی است که ایده اولیه طرح را بنده مطرح نموده و ماه ها روی آن کار کردم.
در ضمن من این موضوع را نزد پارک علم و فن اوری یزد و سازمان بازرسی کل کشورمطرح و شکایت خود را ارئه نموده ام.
و البته ناگفته نماند که این بحث سر دراز دارد و
در همون سال (85) موفق به ثبت ایده و طرح بکار گیری کارت های هوشمند در وسایل نقلیه عمومی نیز شده ام. که شهرداری تهران در حال اجرای ان می باشد و  باز هم مدارک آن موجود و شکایت بنده در وزارت بازرسی کل کشور به ثبت رسیده است.

در خواستم از مسئولین استان و کشور این است که حداقل از سرقت ایده ها و طرح های جوانان این مرز بوم توسط دستگاه های دولتی و نهاد هائی که به هر طریق مستقیم به انقلاب اسلامی که داعیه دار دفاع از ارزشهاست جلوگیری و با برخوردی قاطع از تداوم چنین روندی در برخورد با مبتکرین و مخترعین کشور شوند .

یزدفردا :8 برگ سنر مربوط به مطالب این جوان نخبه یزدی در اختیار یزدفردا قرار گرفته که دوبرگ از این اسناد منتشر می گردد .



یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا